Bakar :)

Jag har hittat en ny hobby :) 

Att baka så här kommer lite bilder på vad jag grejar med när jag är ledig :)


Jätte smaskig tårta :) här hittar du receptet på den :)


Astrids gooda bröd :)

Bullar med hasselnötter


Kokkostoppar skulle det bli men det blev kokosplattor hihi!!


Strassburgare


Bananbröd

Den här kakan är perfekt om du har bananer hemma som håller på att bli dåliga. Släng ner dom i en kaka istället. Supergott blir det!

80 g smör

2 dl strösocker

2 ägg

4 dl vetemjöl

1/2 tsk salt

1 tsk bikarbonat

1 tsk bakpulver

1 tsk kanel

3 mosade bananer



Blanda alla ingredienserna och tillsätt dom mosade bananerna sist. Baka i en smörad och bröad form i 175 grader ca 50-60 minuter. Testa med en sticka så att det inte är kladdigt i mitten.
och som man äter upp i ett nafs med smör och ost :)


 
chokladkakor med marshmallows
receptet hittade jag här :


Keso bröd à la Pia

recept:
50 gr jäst
5 dl vatten + 4 msk olja värms till 37 grader
2 tsk salt
15 dl vetemjöl

låt jäsa i 30 min

 fyllning  250gr Keso
Delas i 2 del, kavla ut som en bulldeg
bred på keso rulla ihop & sen rullar du den som en knut



Kokostoppar bakade efter Leilas recept

Vaniljbullar bakade med surdeg
Riktigt goda enlig min dotter :)
recept här :


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar